Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Digitest | 19. apr. 2024

Rulli end üles

Üles

Kommentaare pole

Garmin Drive seeria GPS – kindel teejuht sinu seiklustel :: Digitest

Garmin Drive – kindel teejuht sinu seiklustel – nii kodus kui võõrsil
Silver Pik

Garmin – meile kõigile teada-tuntud naviseadmete tootja tegi 2016. aasta alguses põhjalikuma mudeliuuenduse GPS seadmete segmendis ning tõi Garmin nüvi mudelite kõrvale täiesti uue tooteseeria. nüvi nimetus on paljudele mällu sööbinud ning muutunud vaat et autonavide sünonüümiks – täpselt samamoodi nagu iga mähe on Pampers või iga tahvelarvuti iPad (sest Galaxy iPad on üks väga populaarne toode). Igatahes, uus tooteseeria ei tähendanud koheselt põhjalikku uuendust kasutajaliideses või funktsionaalsuses. Uus Drive seeria pigem lihtsustab uute seadmete vahel orienteerumist ning pakub kasutajale paremat ülevaadet võimalikest funktsioonidest. See omakorda toob meid Drive seeria juurde: Garmin pakub lausa nelja erineva funktsionaalsusega GPS seadet autosse, millest Drive on baasmudel, DriveSmart koos integreeritud Bluetooth ühendusega; DriveLuxe on sisuliselt DriveSmart – lihtsalt koos HD Digital Traffic* liiklusinfo toega, parema tuuleklaasikinnitusega ning õhema korpusega; DriveAssist on jällegi DriveSmart koos sõidukaameraga ning sellega kaasneva lisafunktsionaalsusega. Viimane meenutab kõige rohkem varasemalt testitud nüviCam GPS seadet.

* Liilusinfo funktsionaalsus ei tööta Eesti Vabariigi territooriumil.

Enne põhjalikuma ülevaate juurde siirdumist soovitan pilgu peale visata eelmise aasta detsembris Photopointi ajaveebis avaldatud artiklile GPS või nutiseade, kumba autos kasutada? – seal lahkame natuke põhjalikumalt ka tänasel päeval olulist teemat ehk kas kasutada nutitelefoni või eraldiseisvat autonavi pikematel reisidel.

garmin-drive-001-koos

 

Garmin Drive tooteseeria

Garmin Drive seeria GPS seadmete mudelitest ei ole mõistlik eraldi ülevaateid teha – seda just sel lihtsal põhjusel, et kaardiplatvorm ning baasfunktsionaalsus on neil seadmetel sama. Ekraanimõõt, lisafunktsioonid jms varieeruvad küll mudeliti, kuid selge ülevaate saamine ei ole keeruline.

 

Garmin Drive Garmin DriveSmart Garmin DriveAssist Garmin DriveLuxe
garmin-drive-002-drive garmin-drive-003-drivesmart garmin-drive-004-driveassist garmin-drive-005-driveluxe
Ekraan 4-tolline ekraan, 480 × 272 pikslit (Drive 40LM & 40LMT mudelid)¹
5-tolline ekraan, 480 × 272 pikslit (50LM & 50LMT mudelid)²
6-tolline ekraan, 800 × 480 pikslit (60LM & 60LMT mudelid)
7-tolline ekraan, 800 × 480 pikslit (70LM & 70LMT mudelid)³
Kõikidel mudelitel mahutundlik puuteekraan
Eelpaigaldatud kaardid 45 Euroopa riigi kaardid, sealhulgas Baltimaad ja Skandinaavia maad (tavaversioon)
22 Ida- ja Kesk-Euroopa riigi kaardid, sh. Baltimaad (Ida-Euroopa versioon)
Navigeerimine Sõiduridade abi
3D kaardivaade
Huvipunktid
Täpne sihtkoha kuva ekraanil
Kaardiuuendused Kõikidel mudelitel eluaegne tasuta kaardiuuendus (LM tähistusega). Saab laadida kuni 4 kaardiuuendust aastas.
Liiklusinfo vastuvõtja LMT versiooniga mudelid on varustatud TMC liiklusinfo vastuvõtjaga⁴
Garmin Smartphone Link kaudu liiklusinfo edastamine (ei tööta Drive mudeliga)⁵
DriveLuxe & LMT-D versioonidel lisaks HD Digital Traffic liiklusinfo vastuvõtjaga⁶
 Mälu 7 GB sisemälu
microSDHC mälukaardipesa
 Keeled Mitmekeelne kasutajaliides, sh. eesti keel
Hääljuhised, sh. eesti keel
Kõne tuvastus (eesti keele tugi puudub)
Ühendus nutiseadmega  Puudub Bluetooth ühendus: käed-vaba kõned, nutitelefoni teadete kuvamine
Liiklusinfo, ilmainfo jms Garmin Smartphone Link rakendusest⁷
Juhi mugavus & turvalisus Parendatud juhi teadlikkus (hoiatab järskude kurvide, raudtee ülesõitude, ühesuunalisel tänaval vales suunas sõitmise ning isegi loomade teeületuskohtade eest).
Kuvab puhkealad, soovitab juhil puhkepause teha.
Eellaetud Foursquare andmebaas ettevõtete jms leidmiseks
Kiiruskaamerate teavitus / hoiatus.⁸
Sõidukaamera Puudub Puudub FullHD 1080p kaamera
Kokkupõrke hoiatus
Rajalt kõrvalkalde hoiatus
 Puudub
Ühildub Garmin BC-30 tagurduskaameraga ning Garmin BabyCam lapsekaameraga.
Korpuse materjal Plast  Metall
Kinnitus Mehhaanilise kinnitusega iminapphoidja tuuleklaasile Magneetilise kinnitusega
iminapphoidja

¹ 4-tollise ekraaniga on saadaval ainult Garmin Drive mudel
² Garmin DriveLuxe 5-tollise mudeli ekraani lahutusvõime on 800 × 480 pikslit
³ 7-tollise ekraaniga mudelit ei ole saadaval Garmin Drive baasvariandile
⁴ TMC liiklusinfo vastuvõtjaga mudelitel on tasuta liiklusinfo üle FM raadio [kaart]
⁵ DriveSmart, DriveAssist ning DriveLuxe mudelid kasutavad Garmin Live Traffic teenust läbi nutitelefoni. Eeldab aktiivset internetiühendust [kaart]
⁶ DriveLuxe versioonil on lisaks eelnevale kahele ka HD Digital Traffic liiklusinfo vastuvõtjat [kaart]
⁷ Liiklusinfo ning ohualade kuvamine ei tööta Eestis.
⁸ Garmini enda Cyclops™ Safety Cameras platvorm on tasuline ning ei kata Balti riike. Samas saab edukalt neid osta Kesk- ja Lääne-Euroopa jaoks ning kombineerida ka Garmin Connect infoga. Eesti uusim kiiruskaamerate fail käsitsi paigaldamiseks saadaval POIplaza lehel [lae alla siit]

Kogu see tabel veelkord lihtsustatult kokku võttes – Garmin Drive on samade kaartide ning hoiatusfunktsioonidega, nagu teised sama seeria mudelid. DriveSmart & DriveLuxe mudelile on lisatud Bluetooth ühendus ning viimasele veel omakorda ülimugav magneetiline kinnitus ja saledam metallkorpus. DriveAssist on samas sõidukaameraga DriveSmart mudel. Kõiki naviseadme mudeleid on saadaval kolmes erinevas ekraanimõõdus vahemikus 4–7″ ning LM (eluaegne tasuta kaardiuuendus) või LMT (kaardiuuendus + liiklusinfo vastuvõtja) versioonina. Üldjuhul on kõik mudelid varustatud 45 Euroopa riigi kaardiga, Ida-Euroopa soodsamal versioonil on lihtsalt eelpaigaldatud kaartide arv piiratud 22 Kesk-Euroopa ja Ida-Euroopa riigiga.

garmin-drive-006-tagant

 

Seadmete disain – ajatu lähenemine autonavidele

Drive seeria naviseadmetest esimesed kaks ehk Drive ja DriveSmart on vaat et pea identsed. Esiküljel on ekraan kaetud läikiva klaasiga, ulatudes pea äärest ääreni. Tagaküljel on suur kõlar, tuuleklaasikinnituse pesa, mälukaardipesa, miniUSB pesa ning toitelüliti. Väliselt ainsaks erinevuseks DriveSmart seadmele on esiküljel olev mikrofoni avaus. Viimane on samamoodi ka DriveAssist esiküljel. Laias laastus ongi esimesed kolm mudelit eestpoolt vaates pea identsed. DriveAssist mudeli unikaalne omadus tulebki tagumisel küljel välja – tuuleklaasi kinnituse pesa on teise kujuga ning keskele maandatud ka sõidukaamera.

Garmin Drive & Garmin DriveSmart naviseadmed

garmin-drive-007-drive-02-eest

garmin-drive-012-drive-03-tagant

garmin-drive-013-drive-04-tagant

DriveLuxe, mis oma funktsionaalsuselt sama mis DriveSmart, on hoopis teistsuguse disainiga. Plastkorpus on asendatud metallkorpusega, seda tehtud natuke saledamaks ning mis kõige olulisem – tuuleklaasikinnitus on asendatud mugava magnethoidjaga. Teisisõnu – kui teisi Drive seeria autonavisid tuleb klambrist lahti päästa, mis võrdlemisi tülikas, siis DriveLuxe tuleb mugavalt dokist lahti. Esimeste puhul kinnitub USB kaabel otse naviseadme taha, DriveLuxe puhul ühendatakse laadija dokki ning sealt juba vool seadmesse edasi.

Garmin DriveAssist naviseade

garmin-drive-008-driveassist-02-eest

garmin-drive-011-driveassist-03-tagant

garmin-drive-016-driveassist-04-tagant

Tehniliselt on seadmetel veel üks suur erinevus – ekraani diagonaal & lahutusvõime. Pannes kõrvuti kaks sama ekraanimõõduga kuid erineva lahutusvõimega seadet, on vahe silmnähtav. 800 × 480 pikslit on ikka väga selge, detailne ning parema kontrastiga. Esmalt võib mõelda küll, et egas autonavi puhul vahet pole mis lahutusvõimega – tegu naviseadmega mitte nutitelefoni või tahvliga. Tegelikult omab see ikkagi tähtsust – mida kergemini ning kiiremini sa tihedas liikluses vajaliku info omandada saad, seda vähem on su pilk teelt pööratud.

Garmin DriveLuxe naviseade

garmin-drive-009-driveluxe-02-eest

garmin-drive-010-driveluxe-03-tagant

garmin-drive-015-driveluxe-04-tagant

 

Garmin Drive seeria ühisosa – kaardid ja navigeerimine

Garmini naviseadmete kaardid ning kasutusloogika ei ole viimaste aastate jooksul oluliselt muutunud – samane City Navigator® NT kaardiplatvorm, mida Garmin nüviCam naviseadme ülevaates tutvustasin, on ka Drive seeria juures kasutusel. Veider Garmini navigeerimisrakenduse ning kaardiplatvormi juures – paljud aspektid mida ma nüviCam juures südamest põlgasin, on uue seadme / tarkvaraversiooni juures ära parandatud. Samas on ka omajagu neid häirivaid külgi jätkuvalt seadmetega kaasas.

Leiame sihtkoha

Garmini sihtkoha otsimise loogika ei ole kohe üldse nii intuitiivne, kui näiteks Google Maps või Waze nutirakendustel. Nii naljakas kui see ka pole – täpselt süsteemile pihtasaamine eeldaks eelnevalt kasutusjuhendi lugemist. Instinktiivselt “Kuhu?” nupule vajutades ning “Aadress” valides upud keerukasse otsingumenüüsse nagu Alice jäneseurgu. Jah, see ei ole nii psühhedeelne, kuid kergelt skisofreenilise tunde tekitab siiski. Mõistlikum oleks ekraani ülaservas vabaotsingut kasutada – tänavat ja majanumbrit sisestades saad kiirelt ka asula määratud ning teel sa oledki. Samas variandis toimib ka ettevõtete, kohvikute jms otsimine, kuid kahjuks kasutab see natuke iganenud Foursquare andmebaasi – elementaarsed asjad, nagu näiteks Photopointi esinduskauplused leiad üles, kuid näiteks uusi söögikohti Kvartalis see lihtsalt ei tunne. Ning, kõik muud aadressivalikud võibki sisuliselt ära unustada, kuna need 2016. aasta kontekstis lihtsalt enam ei toimi.

garmin-drive-017-aadress

garmin-sihtkoht-1

garmin-sihtkoht-2

garmin-sihtkoht-3

Häälotsing on Garmini seadmetel väikeste kiiksudega. Esiteks saab seda kasutada ainult läbi nutiseadme – Smartphone Link⁹ rakenduse kaudu. See on küll väga tore, kuid see vajab kõva õppimist. Mina kasutan selleks näiteks nii Waze kui Garmin platvorme – teinekord jääbki hääljuhendamine peale ning siis naerame kollektiivselt värdhäältuste peale. Lõpuks jääb meelde, kuidas keelesüntesaatoril meeldib kohalikke tänavanimesid ette lugeda – just siis saadki selgeks selle, kuidas hääldada kohalikke tänavaid (emm en tiid ja pii es tiid tähistavad kaardil mnt ja pst ehk maanteed ja puiesteed). Sarnaselt Waze’ga – kui kodupunkt salvestatud, siis “Home” leiab ikka üles.

Marsruudi planeerimine

Marsruudi planeerimisel pikka peatust tegemata – erinevaid piiranguid saab eelnevalt navirakendusele tutvustada ning enne sõitu ka oma muudatused sisse viia. Viimane ongi suurem positiivne uuendus, mis Garmini naviseadmetel märganud olen – sõidu planeerimise järgus saab ühe sõrmeliigutusega määrata mis teed või tänavat mööda / mis punktist läbi peaksin sõitma. Sedasi annab juba ette planeerida pidevalt umbes oleva tänava vältimist. Lihtne ja loogiline.
Tegelikult võidki niimoodi Pärnust Tallinnasse sõidu markeerida kasvõi tutvu-Eestimaaga ringreisina läbi Kallaste. Siit lisapunkt Garminile – uus tarkvara teeb elu palju mugavamaks.

Sõidu ajal

Garmin on viimaste tarkvaraversioonidega algoritmidesse teatud muudatused sisse viinud ning see on äärmiselt positiivne. Enam ei karju naviseade pool õhtut minu peale, et ma peaks ümber pöörama – suhteliselt kiirelt allub targema mõistusele ning teeb marsruudis korrektiivi vastavalt eesolevatele võimalustele. Samas, rohkem kui harva suudab Garmini CityNavigator kaardisüsteem täielikult rappa panna. Sõidan mööda tänavat mis omal kohal vähemalt aastast 1985 – asfalteeritud, kaartidel ja puha. Ning siis on tänavalõpp puudu ning suunatakse teise valla otsa, et saaks edasi sõita. Halloo, 50 meetri koduni, mismõttes. Selliseid apse kombineerides jätkuvalt aeglase kaardiuuendusega ning siis sa mõistad, et teinekord on mõistlikum nutiseadme või arvutiekraanilt täpne teekond üle kontrollida.

garmin-drive-navigeerimine-01

garmin-drive-navigeerimine2

garmin-drive-navigeerimine

garmin-drive-018-autos

Paljulubatud sõiduridade abi ning ristmike eelvaated kahjuks siinpool Euroopa otsa kõige paremini ei toimi. Tartu maantee ja Liivalaia ristis näitas mis reale hoida, kuid eelnevalt Järvevana või Peterburi tee otsapeal jättis Garmin mind omapäi. Tegelikult võiks see juba peale Koset hakata näitama, et mis ridadel tasub olla ning kus mitte – sarnaselt sellele, nagu Sygic nutirakendus on mind juhendanud.

Seekordsel testiringil suutsin ka hääljuhendamise Garmini seadmest leida – seegi siis mõeldud DriveSmart ja kangematele mudelitele. Vajalikud fraasid toas selgeks õpetatud ning maanteel avastad, et Garmin ikka ei saa sinust aru. Sai siis kerge rehvimüra ja tuulekohina taustal uuesti üle õpetatud (kasuta kaardilugeja abi, nii turvalisem) – nädala sai Garmin minust aru ning nüüd vist mingi aktsient külge tulnud – jälle enam ei reageeri. Ehk et – funktsioon on nii ja naa – vahepeal töötab, vahepeal mitte.

garmin-haaljuhtimine-01

garmin-haaljuhtimine-02

Kaardid – täpsus ja uuendamine

Siinkohal teen avaliku pöördumise iga naviseadme kaarditootjate poole: palun rebige leht Google mänguplaanist ning rakendage see. Enam ei ole võimalik eelmise sajandi lähenemist rakendada, kus ainukeseks konkurendiks olid paberkaardid ning ka need juba välja andes aegunud. Kui tänapäeval suudab Google või Here Maps jms enda andmebaasi päeva-paari või nädalaga uuendada, siis milles on teie probleem? Erinevalt Waze või Here Maps rakendusest maksame teile ju sadu eurosid seadme eest, kuid saame kordi kehvema teeninduse osaliseks. Teisalt suudab aegunud info ka segadust tekitada. Üle-eelmise aasta suvised teesulud ja tõkked on kaardi peal ning suunab väga ilusast teelõigust mööda kuna seal väidetavalt remont. Mõnikord on hea ikkagi nutitelefoni kõrval kasutada. Seda ma peangi tänapäeva naviseadmete kitsaskohaks number üks – ei suudeta ajaga kaasas käia.

garmin-teetood-2015

garmin-lahim-soogikoht-tartus

Teisalt – uuendamine käib ikka mugavalt Garmin Express rakenduse kaudu – see tuletab ise arvutis meelde, mil uued uuendused saadaval. Sealtkaudu saab ka lisakeeli lisada ja palju muudki.

Lisafunktsioonid teevad tihedas liiklusvoos navigeerimise turvalisemaks?

Kiiruskaamerad on tänapäeval mooduvärk, mida peetakse kas siis riigi rahakoti täitjaks, annetuspostiks või… igatahes, ära kihuta – see on siililegi selge. Teinekord tahaks ikkagi teada, kus möödasõitu mitte teha – Garmin kasutajaga Maarjamaal seda infot ei jaga mitte mingise hinna eest. Mujal Euroopas aga saad lisaraha eest seda teha. Õnneks on veebist kaamerate asukohad huvipunktina / lisainfoga koos võimalik tasuta alla laadida – kolmanda osapoole lehelt.

Kõikide Bluetooth ühendusega Drive seeria seadmed saaksid lisainfot ka Garmin Smartphone Link rakenduse kaudu – lisaks siis TMC ning HD Digital Traffic liiklusinfo vastuvõtjale. Esimene neist võiks ju potentsiaalselt Eestis toimida, kuid kahjuks on välja jäetud. Viimase kahe jaoks ei hakanud jällegi spetsiaalselt teispoole lahte minema, kuid kuulduste kohaselt toimetavad korrektselt.

⁹ Ei leidunud kusagilt kohta, kustkaudu saaks otse naviseadmesse rääkida sihtkoha / tänava sisestamiseks.

Lisame kaamerad tahapoole 

Kõikidele uuematele Garmini naviseadmetele on võimalik lisada BabyCam tagumise istme kaamera ning BC-30 tagurduskaamera. Viimane on eriti mugav linnatingimustes, kus paralleelparkimise jaoks on varus ainult mõned sentimeetrid või kaubanduskeskuse parklas keegi tuimalt 4 koha peal samaaegselt parkides vähe ruumi alles jätab. Kui nüüd ainult saaks selle kaamera ühendada ka rooli asendisensoriga ning kuvada täpne liikumistrajektoor ekraanile.

 

Garmin DriveSmart – Bluetooth ühendusega naviseade

garmin-drive-022-smart

Bluetooth funktsionaalsus on tegelikult ühine nii DriveSmart, DriveAssist kui DriveLuxe naviseadmetele. Mida see siis autojuhile annab?

Esiteks – võimalus kasutada naviseadet käed-vaba seadmena ehk kõnesid pidada telefoni kotist välja võtmata. Iseenesest on see turvaline, kui helistaja info kenasti ekraanil näha ning rääkimise ajal käed vaba. Samas ei ole see turvaline, kui sa pead pidevalt karjuma, kuna teine pool mingil põhjusel sind ei kuule. Korduvalt tekkis ka automaatse ühenduse loomise ning käed-vaba seadme profiili lülitamisega probleeme – kuvas et keegi helistab, kuid kõne ise toiminud.

garmin-bluetooth-yhendus

garmin-bluetooth-telefon

Teiseks – naviseadme ekraanile on võimalik kuvada rakenduste teavitused. Väga mugav oli iseenesest näha seda, et e-kiri saabus sellelt kolleegilt, Slackis kellegi sõnum või Facebook Messenger teavitab uuest vestlusest. Miks see siis parem või turvalisem? Sest niimoodi ei olnud vajadus telefoni piiksumise peale otsida – nägid ära kes ja sõitsid turvaliselt edasi. Miinuskülg selle juures? Alati ei ühenda end automaatselt.

Maarjamaal ei toiminud ei kiiruskaamerad, liiklusinfo ega muud sellised lisad, mistõttu neid ei oskagi kommenteerida. Mida aga veel saab kommenteerida – Here Maps Garmin Smartphone Link rakenduses oli kuidagi nuditud ning mitte nii mugav kui muudes rakendustes.

 

Garmin DriveAssist – lisame mugava pardakaamera

 

garmin-drive-020-assist

Pardakaamera ehk sõidusalvesti või autokaamera lisamine naviseadmele on igatepidi teretulnud nähtus. Seda just kontekstis, kus tuuleklaasil juba on üks seade ning eraldi autokaamerat nagu vaatevälja toppida ei taha. Teisalt – nii kindlustusjuhtumite kui 15 minuti kuulsuse seisukohalt on autokaamera üks väärt abimees.

garmin-driveassist-kaamera

garmin-driveassist-sensor

garmin-driveassist-sihtkoht

Autokaamera talletab videot nagu autokaamera ikka – FullHD või HD formaadis. Päris IR öörežiim puudub, kuid vähegi korralikemate esituledega ei tohiks ka öösel probleeme tekkida. Lisamugavusena on juurde pandud ka automaatne videosalvestus, tsükliline salvestus ning õnnetuse automaatne tuvastus. Äkkpidurdus tühjal teel ei äratanud automaatset õnnetuse tuvastust, kuid hulkuva kassi peale arvas juba õnnetusjuhtumiks olevat (kass autoga kokku ei saanud ning jäi terveks kusjuures). Samamoodi tuletab tagant otsasõidu hoiatus meeldivalt meelde, et hoia pikivahet ning foori all annab märku mil autod ees liikuma hakkavad. Häirima jäi küll sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus – kord karjus rööbaste peale, teinekord ei reageerinud telgjoonele. Siiski, Garmin näitab head initsiatiivi ning tulevikus võiks see ju iga naviseadme juures olemas olla.


Keset päeva päikeselise ilmaga videot salvestades on detailsus väga hea – ikkagi FullHD.


Öise videosalvestuse ajal kukub detailsus kolinal. Miinuseks öörežiimi puudumine, mida kompenseeriks näiteks korralikud xenon lähituled.


Tüüpiline eesti suveilm ehk suures vihmas sõitmise korral on kvaliteet sama mis päikeselisel päeval – korralik.

 

Mis küll DriveAssist juures kergelt vanduma ajas – kinnitus tuuleklaasile on klambriga ning liigend natuke pehme – iga kord kui naviseade korra klaasilt ära käis, tuli kaamera õiget suunda uuest sättida kuna hoidja nurk muutus.

 

DriveLuxe – luksuslik DriveSmart

garmin-drive-023-luxe

Kui sa autokaamerast lugu ei pea, siis DriveLuxe on just see kõige õigem variant. Miks, sa võid küsida. Ei, ma ei pea lugu metallümbrisest või luksuslikust disainist. Ma pean lugu mugavast magneetilisest dokist – toitekaabel läheb tuuleklaasi kinnituse külge ning naviseade ise kinnitub tugevate magnetitega dokile. Ei ühtegi kaabliga mässamist naviseadet klaasilt haarates, ei mingit klambritest lahtivõtmist või tagasi sobitamist. Lihtne, kiire ja mugav. Järgmiseks võiks olla ju DriveAssist Luxe versioon, mis ühendaks kõik mugavad funktsioonid ühte.

garmin-drive-024-kinnitus-luxe

garmin-drive-025-kinnitus-luxe

 

Kokkuvõte

Eraldiseisvast GPS seadmest ülevaadet kirjutades tuleb paratamatult ette võrdlus nutiseadme navirakendustega ning seda on ka siin näha. Siiski on auto GPS seadmetel oma suured eelised ning just seetõttu me nende poole rohkem vaatamegi – parem vastupidavus suures kuumas auto esiklaasi all, lihtsam igapäevane kasutamine (klaasile – kindalaekasse – klaasile) ning robustsem lähenemine. Teisalt, 21. sajand trügib igasse eluvaldkonda hoogsalt sisse ning “pidevalt ühenduses” lähenemine on nutitelefonide navirakendused toonud arengukurvis teatud aspektides eespoole – seda just informatsiooni hulga, uuenduste kiiruse ning lisafunktsioonide näol.

garmin-drive-026-koos

Siiski – ülekuumenenud autonavi ei ole vaja taskusse toppida, erinevalt telefonist. Ei mingeid “laadimisjuhe taha, tuuleklaasile” mässamist ega vajadust naviseadet autost lahkudes iga kord kaasa võtta – need annavad teistpidi suure eelise eraldiseisvatele navidele. Igal platvormil omad head ja vead.

Tegelikult oleks kõige parem naviseade vist selline, mida sa saad mugavalt enda auto tuuleklaasile kinnitada ning kasutada Android Auto või Apple CarPlay funktsionaalsust. Aga see selleks.

Tulles Garmin Drive seeria juurde. Tootekontseptsioon on Garminil hea – võtame mugava naviseadme ning paneme hulgim lisafunktsioone lisaks. Need kohad, kus Maarjamaal Garmin hääta jääb – ma kujutan ette, et kusagil Lääne-Euroopas on liiklusinfo ning nutitelefoni ühendusega palju rohkem peale hakata. Samamoodi on väga teretulnud nähtus panna autokaamera navi sisse, hoides niigi kitsast vaatevälja natuke puhtamana.

Võttes kokku kogu seeria positiivseid ja negatiivseid aspekte ühe nimekirjana, saaks sellele läheneda järgnevalt:

+ Selge ekraan, eriti suurematel seadmetel & kõrgema lahutusvõimega
+ Valjud ja selged hääljuhised
+ Integreeritud Bluetooth ühendus enamus mudelitel [DriveSmart, DriveAssist, DriveLuxe]
+ Autokaamera & naviseade kaks-ühes lahendus [DriveAssist]
+ Mugav tuuleklaasikinnitus [DriveLuxe]
+ Marsruudi planeerimine & sihtkoha leidmine
– Puudulik hääljuhendamine
– Kaartide uuendamine & täpsus
– Kiiruskaamerate info eraldi raha eest / ei ole saadaval Eesti omi
– Ohutusabi funktsionaalsus ja töökindlus [DriveAssist]
– Bluetooth ühendus mitte nii töökindel [DriveSmart, DriveAssist, DriveLuxe]
– Ebamugav tuuleklaasikinnitus [Drive, DriveSmart, DriveAssist]

 

Garmin Drive naviseadmed
Kõige lihtsamat Garmin Drive seadet soovitan ainult siis vaadata, kui soovid autosse eraldiseisvat naviseadet ning kohe kuidagi ei oska ühendusest telefoniga kuidagi lugu pidada või puudust tunda. Ehk – ei ole suur nutisõber, paberist kaardilahendus on end ammendanud või igivana naviseade otsa andmas, kuid liikuda vaja.

 

Garmin DriveSmart naviseadmed
Hea lisaväärtusega naviseadmed, mis õigustavad end tihedalt autoroolis leidva juhi käes kiirelt. Bluetooth ühendus telefoniga on tänapäeva “pidevalt ühenduses” kasutaja jaoks sisuliselt hädavajalik. Samas – kui sa juba siia suunas vaatad, siis võta pigem mugavama dokiga DriveLuxe.

 

Garmin DriveLuxe naviseadmed
Sama mis DriveSmart puhul, kuid oluliseks lisanduseks on mugav magneetiline dokk. See omakorda teeb seadme tuuleklaasilt äravõtmise ning tagasi paneku väga lihtsaks ja mugavaks. Kui sa korra selle ära tabanud, kui mugav – ei soovi enam tagasi minna.

 

Garmin DriveAssist naviseadmed
Kasutad väikest linnaautot või istumise all hot hatch tüüpi liikur ning tuuleklaasil pinda vähe, kuid vajad nii naviseadet kui autokaamerat – DriveAssist on just sinule. DriveSmart funktsionaalsus ning mugav autokaamera kaks ühes teeb autojuhi elu palju lihtsamaks.

garmin-drive-028-smart-lopp

garmin-drive-029-assist-lopp

garmin-drive-027-luxe-pysti

Kõige-kõige lõpuks võiks öelda, et esiteks – eraldiseisvast autonavist on palju kasu. Seda eriti siis, kui sõidad väga pikki otsi või astud tihti autost välja ning telefon peab ligi olema. Samamoodi on see hädavajalik kuumemal ajal reisides, kuna telefon kuumeneks liiga kiirelt üle.

Teisalt, ära panusta 100% Garmini kaartidele – väga tundmatusse kohta minnes ole julge ning kiika tahvlis või nutitelefonis korra sama teekonda. Mõnikord võib see sind päris suurest ringist säästa.

Kolmandaks, kui juba Drive seeria poole vaatad, siis vali pigem DriveAssist autokaamera lisafunktsionaalsuse pärast või DriveLuxe mugava tuuleklaasikinnituse pärast. Ning kui juba valimiseks läheb, siis suurem, kõrgema lahutusvõimega ekraan teeb igapäevase kasutuse väga palju mugavamaks.