Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Digitest | 27. apr. 2024

Rulli end üles

Üles

Kommentaare pole

Ducati PRO III elektriline tõukeratas on tõeline kaunitar Itaaliast

Ducati PRO III elektriline tõukeratas on tõeline kaunitar Itaaliast
Mikk Otsar

Itaalia ettevõte Ducati on maailmale tuntud oma suurepäraste mootorrataste poolest, kuid Bolognas asuv ettevõte on oma Urban e-Mobility kaubamärgi all võtnud ette üha populaarsust koguvad elektritõukerattad. Ducati Pro III on selle tootesarja üks uuemaid täiendusi. Kuid kas mootorrataste tootmise tipptase on kandunud üle ka elektritõukeratastele, eriti Pro III mudelile? Heidame pilgu peale!

Ducati Pro III on kokkupandav elektritõukeratas, mis on hetkel ka Ducati Pro tootesarja parim toode. Pro III mudeli tippkiirus on 25 km/h (kuna see on kiirus, millega enamik riike arvab, et e-tõukerattad peaksid piirduma), sõiduulatus 50 km ja kaal 17,5 kg. Kuid tehnilisel poolel peatume põhjalikumalt hiljem.

 

Kastist välja ja ülesseadmine

Ducati Pro III elektriline tõukeratas

Sarnaselt Jeep 2XE elektrilise tõukeratta kastile tundub ka Ducati oma suur ja palju lisatarvikuid sisaldavat, kuid peale avamist vaatas sealt vastu tõukeratas ise ja suured penoplasti tükid, mis seda väärtusliku tõuksi paigal hoiavad. Lisaks tõukerattale leiab kastist paar lisatarvikute ja laadija karpi. Erinevalt keskmisest eestlasest hakkasin esimese asjana otsima kasutus-/paigaldusjuhendit. Paksu 200 leheküljelist juhendit ma aga ei leidnud. Nimelt tuleb tõukeratta paigaldamiseks sisse skännida QR kood, mis juhatab Sind rakenduseni kus on kõik vajalik kirjas.

Tõukeratta ülesseadmine oli võrdlemisi kiire ja lihtne. Esimese asjana tuleb ühendada lenks kahe kaabliga ja seejärel paigaldada see oma pesasse kahe poldiga. See tehtud tekib kohe tahtmine esimesed tiirud teha, kuid peale seda on veel üks aeganõudvam samm. Enne esimest sõitu peab ka elektrilise tõukeratta aku täiesti täis laadima. Kuna lahtipakkimise lõpuks oli juba õhtu käes, siis viskasin laadija tõuksile sappa ja jätsin selle ööks laadima. Tootja andmetel kulub aku täis laadimiseks 9 tundi.

 

Välimus

Nagu Ducati Pro II Evo, kasutab ka Ducati Pro III (alumiiniumi asemel) magneesiumisulamit, mis on üks viise, kuidas tipptasemel elektrilised tõukerattad end eristavad. Magneesiumi kasutamise peamine eelis on see, et see on alumiiniumist umbes kolmandiku võrra kergem, kuid umbes 17,5 kg kaaluv Pro III on siiski suhteliselt raske. Magneesiumi kasutamine lisab tõukeratta valmistamisele ka lisakulu. Kuid tegemist on siiski premium klassi elektrilise tõukerattaga.

Ducati Pro III elektriline tõukeratas

Välimuse hindamine on muidugi subjektiivne, kuid minu arvates on see Ducati elektriline tõukeratas ikka väga ilus. Võrreldes ülejäänud tootesarja ja enamiku e-tõukeratastega, on Pro III palju tähelepanu pööranud just välimusele. Pro III vedrustus ja tehnilised osad on peidetud pigem suurte plastikust gondlite taha just nagu Ducati mootorratastel, mis teeb kere ka voolujoonelisemaks ja “kiiremaks”.

Üheks suurimaks disaini erinevuseks teiste elektriliste tõukerataste ees on Ducati Pro III ekraan. Nimelt leiab lenksult 3,2-tollise LCD ekraani, millele on kuvatud tõukeratta kiirus, sõidurežiim, odomeeter ja aku tase. Lisaks toimib see ekraan ka NFC lugejana läbi mille on võimalik tõukeratast lukustada.

Ducati Pro III elektriline tõukeratas
Rääkides veel Ducati Pro III tuledest, siis neid on tõuksil tervelt kaks. Vahetult esiratta kohal on nii öelda päevasõidutuled, mis lähevad automaatselt põlema hämaras. Ülevalpool lenksu juurest leiab aga võimsama LED tule, mida saab kasutaja ise sisse lülitada pimedas sõites. Siinkohal võrdlesin ka esituld Xiaomi tõukeratta omaga. Allpool olevalt pildilt võib näha, et Xiaomi tuli paremal on suurema ulatusega, aga Ducati oma jällegi veidi eredam ja suunatum.

Ducati Pro III elektriline tõukeratas

Ducati Pro III elektriline tõukeratas

 

Rakendus ja NFC kiip

Pärast öist akulaadimist ajasin tõuksi hommikul maja ette ja olin valmis sellega tööle kihutama. Pärast paariminutilist nuppude vajutamist ja edutut kondiauru kulutamist tõukeratta liikuma saamiseks taipasin, et selle elektrimootori kasutamiseks on vaja komplektis olevat NFC kiipi või mobiilirakenduse kasutamist.

Nimelt kasutab Ducati Urban e-Mobility rakendust, mis on suurepärane võrreldes sellega mida pakkuvad keskklassi elektrilised tõukerattad. Lisaks tõukeratta mootori lukustamisele saab rakendusest jälgida oma tehtud sõite, määrata oma tõukeratta asukohta (kui peaksite unustama, kuhu selle jätsite) ja lisaks saab sealt muuta ka muid tõukeratta seadeid.

Ducati Pro III elektriline tõukeratas

Ducati Pro III elektriline tõukeratas

Olulise lisana on Ducati Pro III elektrilisel tõukerattal ka USB pesa läbi mille on võimalik laadida enda nutitelefoni. Kui plaanid kasutada enda elektrilist tõukeratast ka pikematel sõitudel või võõras linnas, siis eriti hea lisatarvikuna soovitame juurde Peak Design telefonihoidikut ratastele, mis sobib ka tegelikult väga hästi tõukerattale.

Ducati Pro III elektriline tõukeratas

 

Funktsioonid ja sõidurežiimid

Ducati Pro III elektrilisel tõukerattal on neli sõidurežiimi: 1. PEDESTRIAN režiim piirab kiirust 6 km/h, 2. ECO režiim piirab kiirust 15 km/h, 3. COMFORT režiim piirab kiirust 20 km/h, 4. SPORT režiim piirab kiirust 25 km/h. Erinevad režiimid mõjutavad vaid tippkiirust ja kiirendusel pole vahet millist režiimi kasutad.

Pärast nädalast testimist leidsin, et tegelikult on vajalikud vaid kaks režiimi – Sport ja Pedestrian. Pedestrian režiim, ehk jalakäia kiirusel liiklemine on kasulik kui lähed välja koos sõpradega kes pole veel endale elektrilist tõuksi ostnud ja soovid nendega liigelda samas tempos. Lisaks erinevatele sõidurežiimidele on Ducati Pro III mudelil ka püsikiirusehoidja, mis rakendub kui hoiad gaasi mõnda aega põhjas.

Ducati Pro III elektriline tõukeratas

 

Sõidumugavus

Nagu ka Ducati Pro II Evo puhul, tagab 10-tolliste õhkrehvide kombinatsioon esi- ja tagavedrustusega nii sujuva sõidu, kui e-tõukerattalt oodata võib. On selge, et Ducati kogemused mootorrataste valdkonnas on kantud nende tõuksidele. Näiteks soovitab Ducati, et kasutajad hoiaksid tõukerataste rehvides õiget rõhku (44 PSI), samas kui enamik kaubamärke eirab seda. Eraldi on komplektis ka väike adapter rehvide täitmiseks.

Erinevuseks teiste tõukerataste ees on ka Ducati Pro III mudeli mehaanilised ketaspidurid, mis asuvad nii esi- kui tagaratastel. Kuigi eesmine ja tagumine mehaaniline pidur tagavad suurema kontrolli tõuksi üle, peaks sõitja meeles pidama, et ainult esipiduri kasutamine suurematelt kiirustelt pidurdamisel võib põhjustada küllalt ebameeldiva avarii. Kui te pole kogenud sõitja, soovitan teil rohkem kasutada just tagapidurit. Lisaks soovitan niivõrd sportliku elektrilise tõukerattaga sõites kasutada ka kiivrit.

Ducati Pro III elektriline tõukeratas

Kuna motosport mulle huvi pakub ja ühel päikselisel päeval tuli mulle külla ka sõber oma Xiaomi elektrilise tõuksiga, siis otsustasime teha ka ühe kiirendusvõistluse. Tema tõukeratta 300 W mootor Ducati 350 W võimsuse vastu joonelt minnes ei saanud, kuid tippkiiruse saavutamisel läks tema ette. Nimelt ei hoia Ducati põhjagaasiga alati täpselt 25 km/h kiirust, vaid kõigub 22-24 km/h kiiruse vahel.

 

Aku vastupidavus

Ducati Pro III on varustatud 36 V, 13 Ah akuga, mis annab välja 468 Wh. Ducati sõnul tagab see aku 50 km sõiduulatuse.

Tegin ka ühe “päriselu” testi ja sõitsin Tartu linnas tõuksiga 7 km pikkuse tiiru kuhu jäi mitmeid sõidutee ületusi ning mägedest üles ja alla sõitmisi. Selle tiiruga kulus akut ~20%. Kui teha nüüd kiire arvutus, siis selle kohaselt peaks tegelikus linnaliikluses akud jaguma umbes 35 km läbimiseks, mis on tegelikult üsna hea. 50 km sõiduulatuse saavutamiseks peaks kruiisima ühtlasel kiirusel tasasel maal.

Ducati Pro III elektriline tõukeratas

 

Kokkuvõte

Ducati Pro III elektriline tõukeratas on kindlasti oma valdkonna üks parimaid mudeleid, mis rahuldab kõik linnas liikleva elektrilise tõuksi fänni vajadused. Kui peaksin seda kellelegi soovitama, siis esimene küsimus oleks – kas kõik need lisafunktsioonid ja suurem sõiduulatus võrreldes näiteks Pro II Plus mudeliga on Sulle vajalikud? Kui jah, siis Ducati Pro III on ülimalt hea valik ja lisaks näeb see ikka väga stiilne välja.

 

Telli Ducati Pro III elektriline tõukeratas endale Photopointist ››