Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Digitest | 7. dets. 2024

Rulli end üles

Üles

1 kommentaar

M.Zuiko Digital 12-40mm f/2.8 PRO ainus objektiiv mida su kaamera vajab :: Digitest

Olympus M.Zuiko Digital 12-40mm f/2.8 PRO – ainus objektiiv mida su hübriidkaamera vajab
Maris
  • Avaldatud 26. okt. 2016

Olympuse M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 PRO objektiivist ei osanud ma esialgu midagi erilist oodata, kuna see on parajalt suur ja üsna raske (võrreldes teiste hübriidkaamerate objektiividega). Samas läbiv ava f/2.8 andis lootus, et tegemist on hea asjaga. Mida rohkem seda kasutasin, seda enam hakkas meeldima. Objektiiv on kiire ja vaikne, teravus on suurepärane ja värvid jäävad piltidel selged.

 

TÄHTSAMAD TEHNILISED ANDMED

Bajonett Micro Four Thirds
Sobivus Sobib Olympuse, Panasonicu ja teiste tootjate MFT bajonetiga kaameratele
Fookuskaugus 12–40 mm
35 mm ekvivalendina 24–80 mm
Maksimaalne ava f/2.8
Minimaalne ava f/22
Optiline konstruktsioon 14 elementi 9 grupis
Pildistabilisaator Puudub
Lähim teravustamiskaugus 20 cm
Maksimaalne suurendus 0,30×
Diafragma 7 labaga
Ümar ava
Filtrikeere 62 mm
Ilmastikukindlus Tolmu-, pritsme- ja külmumiskindel
Mõõtmed ø 69,9 × 84 mm
Kaal 382 g
Komplekti sisu Objektiiv
Eesmine & tagumine objektiivikork
Tulpvarjuk LH-66
Hind 999 €

 

 

KASUTUSMUGAVUS

M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 PRO objektiiv kaalub 382 grammi, mis näiteks koos PEN-F kaamera kerega on kokku 809 grammi, kaaludes enamvähem sama palju kui peegelkaamera kere ilma objektiivita. Seega võrreldes peegelkaameraga, on muidugi see komplekt palju kergem ja parem kaasas kanda. Samas, kui seni oled pildistanud telefoni või kompaktkaameraga, on nüüd vaja tunduvalt raskemat asja käes hoida. Teisalt jällegi teeb kaal kaamera käeshoidmise stabiilsemaks.

12–40 mm on 35 mm ekvivalendina 24–80 mm. Vahemik on piisavalt suur, et katta ära enamus pildistajate vajadused. Laia otsaga saad jäädvustada avarad maastikud ja linnavaated. Samuti on hea siseruumis pilti teha, sest kaadrisse mahub korraga palju ning objektiiv on valgusjõuline. Kitsa 40 mm otsaga on hea pildistada portreesid. Läbiv f/2.8 ava tagab objekti eraldamise mõnusa uduse taustaga. Läbiv ava f/2.8 ongi selle objektiivi üks suurimaid plusse ja hind on ka muidugi vastav.

Olles harjunud kasutama fiksobjektiive, kipun unustama, kui mugav on suumobjektiiviga seista ühe koha peal ja vaatepilt muutub suumides totaalselt

Olles harjunud kasutama fiksobjektiive, kipun unustama, kui mugav on suumobjektiiviga seista ühe koha peal ja vaatepilt muutub suumides totaalselt

Stabilisaatorit objektiivil ei ole, ent Olympuse kaameratel on stabilisaator keresisene, seega sellega probleemi ei teki.

Objektiiv on ilmastikukindel, mis on muidugi alati suur pluss, ent selleks, et ilmastikukindlusest kasu oleks, peab kaamera kere olema samuti ilmastikukindel. Mina testisin objektiivi Olympus PEN-F kerega ja kuna tollel ilmastikukindlus puudub, jäi proovimata, mis juhtub kui vihma käes pildistad. Külma ilma tuli küll ette ja jahedas sai objektiiv ilusti hakkama. Kuna tootja sõnul on objektiiv külmumiskindel, sobib see Eesti kliimas pildistamiseks suurepäraselt, sest talveperioodil on meil õues tihti tugevad miinuskraadid ja nii mõnigi kaamera keeldub pikalt külmas töötamast.

 

TERAVUSTAMINE

Pisikest peavalu võib valmistada esimest korda autofookuse manuaalseks muutmine. Objektiivilt eraldi nuppe ega lüliteid ei leia, peab hoopis fookusrõngast liigutama, vastavalt siis kas üles või alla. Kui sa näiteks pildistad mingit liikuvat asja ja autofookus kuidagi seda pildile ei saa, siis saad sekundiga objektiivi lülitada manuaalsele teravustamisele (Su käsi tõenäoliselt toetab objektiivi nagunii, seega avarõnga liigutamine käib kiirelt ja see on ülimalt mugav).

Vasakul on objektiiv manuaalsel teravustamisrežiimil ja paremal automaatteravustamisel

Vasakul on objektiiv manuaalsel teravustamisrežiimil ja paremal automaatteravustamisel

Nii suumi- kui avarõnga liigutamine käib väga sujuvalt. Manuaalse teravustamise jaoks on teravustamiskaugus ka objektiivile märgitud.

Lähim teravustamiskaugus on 20 cm ja maksimaalne suurendus 0,3×. See ei ole muidugi makroobjektiiv, aga tänu lähedalt pildistamise võimalusele oli päris tore sellega pisikesi asju pildile püüda.

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/125 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/125 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 28 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/400 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 28 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/400 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 28 mm | Ava f/5.6 | Säriaeg 1/40 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 28 mm | Ava f/5.6 | Säriaeg 1/40 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/5.6 | Säriaeg 1/320 sek | Tundlikkus ISO 800

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/5.6 | Säriaeg 1/320 sek | Tundlikkus ISO 800

 

PILDIKVALITEET

Pildikvaliteet sõltub suuresti objektiivist, kaamera on muidugi ka tähtis, aga optika on olulisem. Olympus 12-40mm f/2.8 PRO objektiiviga jäävad värvid väga ilusad, vahet pole, kas pildistad halli ilma või päiksepaistega. Enamus testiperioodi oli taevas pilves ja ka vähese valgusega jäid värvid kenad.

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/250 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/250 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/5 | Säriaeg 1/100 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/5 | Säriaeg 1/100 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/800 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/800 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/400 sek | Tundlikkus ISO 80 Taeva paremas alumises osas on üksikud ülepõlenud kohad. Arvestades, et taevas oli suht hall-valge, on üsna üllatav, et meres on õrnalt siniseid-rohelisi toone näha. Liiv on samuti kergelt oranžikas, seega pilvise ilma kohta päris head toonid

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/400 sek | Tundlikkus ISO 80
Taeva paremas alumises osas on üksikud ülepõlenud kohad. Arvestades, et taevas oli suht hall-valge, on üsna üllatav, et meres on õrnalt siniseid-rohelisi toone näha. Liiv on samuti kergelt oranžikas, seega pilvise ilma kohta päris head toonid

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/400 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/400 sek | Tundlikkus ISO 200

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/250 sek | Tundlikkus ISO 200 Oksad liikusid tuule käes päris korralikult ja ikka sai nii teravalt selle kaadrisse. Suurendades on ülaosas näha isegi ämblikuniidid.

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/250 sek | Tundlikkus ISO 200
Oksad liikusid tuule käes päris korralikult ja ikka sai nii teravalt selle kaadrisse. Suurendades on ülaosas näha isegi ämblikuniidid.

 

VASTU VALGUST PILDISTAMINE JA KROMAATILINE ABERRATSIOON

Kromaatiline aberratsioon ehk lillakad ääred kontrastsetel äärealadel hakkavad silma väga minimaalselt. Ehket kui sa enne ei teadnud, misasi kromaatiline aberratsioon üldse on, siis seda objektiivi kasutades sa ilmselt ei saagi teada. Tugeva taustavalgusega jäävad värvid väga ilusad.

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/320 sek | Tundlikkus ISO 500

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/320 sek | Tundlikkus ISO 500

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/320 sek | Tundlikkus ISO 500 Muidugi vastu valgust pildistades võib tekkida sisepeegeldus (väike roosa laik keskel all)

Fookuskaugus 40 mm | Ava f/2.8 | Säriaeg 1/320 sek | Tundlikkus ISO 500
Muidugi vastu valgust pildistades võib tekkida sisepeegeldus (väike roosa laik keskel all)

100% suurendus, näide kromaatilisest aberratsioonist

100% suurendus, õrn roosa äär oksa ümber ehk näide kromaatilisest aberratsioonist

 

Kokkuvõte

+ Läbiv maksimaalne f/2.8 ava
+ Ilmastikukindel disain
+ Minimaalne kromaatiline aberratsioon
+ Filtriosa ei liigu suumimisel ega fokusseerimisel – kasulik kui kasutad ringpolarisatsioonifiltrit
– Hind? Hind on tegelikult kvaliteediga väga tasakaalus, sest kvaliteetset valgusjõulise avaga objektiivi soodsama hinnaga ei saagi

Olympuse M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 PRO objektiiv on väga mitmekülgne ja katab enamus pildistajate soovid. Saab pildistada väga lähedalt, mahutab väikses ruumis pildistades palju kaadrisse ja suumiga saab kaugel asuva tuua lähedale. Valgusjõulisus tagab hea pildikvaliteedi hämaras ja eraldab pildistatavad objektid taustast. Värvid on ilusad nii päikselise kui pilvise ilmaga. Kromaatiline aberratsioon on minimaalne, mida veel tahta? Algul tundus küll, et võiks kaalult kergem olla, aga kuna sel on nii palju eeliseid nende kergemate objektiivide ees, siis on see suurepärane valik kui tahad ühte head objektiivi, millega saab pildistada enamvähem kõike.

Ülevaade numbrites

Pildikvaliteet
9
Koostekvaliteet
10
Kasutamismugavus
8
Autofookus
9
Hinna ja kvaliteedi suhe
9
9

Valgusjõuline universaalobjektiiv

Suurepärane objektiiv inimesele, kes ootab tippkvaliteeti. Olympus M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 PRO objektiiviga jäävad pildid teravavad ja ilusate värvidega. Suumivõimalus ja valgusjõulisus muudavad selle ihaldusväärseks iga Olympuse või Panasonicu hübriidkaamera omaniku jaoks.