M.Zuiko Digital 12-40mm f/2.8 PRO ainus objektiiv mida su kaamera vajab :: Digitest
Olympuse M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 PRO objektiivist ei osanud ma esialgu midagi erilist oodata, kuna see on parajalt suur ja üsna raske (võrreldes teiste hübriidkaamerate objektiividega). Samas läbiv ava f/2.8 andis lootus, et tegemist on hea asjaga. Mida rohkem seda kasutasin, seda enam hakkas meeldima. Objektiiv on kiire ja vaikne, teravus on suurepärane ja värvid jäävad piltidel selged.
TÄHTSAMAD TEHNILISED ANDMED
Bajonett | Micro Four Thirds |
Sobivus | Sobib Olympuse, Panasonicu ja teiste tootjate MFT bajonetiga kaameratele |
Fookuskaugus | 12–40 mm 35 mm ekvivalendina 24–80 mm |
Maksimaalne ava | f/2.8 |
Minimaalne ava | f/22 |
Optiline konstruktsioon | 14 elementi 9 grupis |
Pildistabilisaator | Puudub |
Lähim teravustamiskaugus | 20 cm |
Maksimaalne suurendus | 0,30× |
Diafragma | 7 labaga Ümar ava |
Filtrikeere | 62 mm |
Ilmastikukindlus | Tolmu-, pritsme- ja külmumiskindel |
Mõõtmed | ø 69,9 × 84 mm |
Kaal | 382 g |
Komplekti sisu | Objektiiv Eesmine & tagumine objektiivikork Tulpvarjuk LH-66 |
Hind | 999 € |
KASUTUSMUGAVUS
M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 PRO objektiiv kaalub 382 grammi, mis näiteks koos PEN-F kaamera kerega on kokku 809 grammi, kaaludes enamvähem sama palju kui peegelkaamera kere ilma objektiivita. Seega võrreldes peegelkaameraga, on muidugi see komplekt palju kergem ja parem kaasas kanda. Samas, kui seni oled pildistanud telefoni või kompaktkaameraga, on nüüd vaja tunduvalt raskemat asja käes hoida. Teisalt jällegi teeb kaal kaamera käeshoidmise stabiilsemaks.
12–40 mm on 35 mm ekvivalendina 24–80 mm. Vahemik on piisavalt suur, et katta ära enamus pildistajate vajadused. Laia otsaga saad jäädvustada avarad maastikud ja linnavaated. Samuti on hea siseruumis pilti teha, sest kaadrisse mahub korraga palju ning objektiiv on valgusjõuline. Kitsa 40 mm otsaga on hea pildistada portreesid. Läbiv f/2.8 ava tagab objekti eraldamise mõnusa uduse taustaga. Läbiv ava f/2.8 ongi selle objektiivi üks suurimaid plusse ja hind on ka muidugi vastav.
Stabilisaatorit objektiivil ei ole, ent Olympuse kaameratel on stabilisaator keresisene, seega sellega probleemi ei teki.
Objektiiv on ilmastikukindel, mis on muidugi alati suur pluss, ent selleks, et ilmastikukindlusest kasu oleks, peab kaamera kere olema samuti ilmastikukindel. Mina testisin objektiivi Olympus PEN-F kerega ja kuna tollel ilmastikukindlus puudub, jäi proovimata, mis juhtub kui vihma käes pildistad. Külma ilma tuli küll ette ja jahedas sai objektiiv ilusti hakkama. Kuna tootja sõnul on objektiiv külmumiskindel, sobib see Eesti kliimas pildistamiseks suurepäraselt, sest talveperioodil on meil õues tihti tugevad miinuskraadid ja nii mõnigi kaamera keeldub pikalt külmas töötamast.
TERAVUSTAMINE
Pisikest peavalu võib valmistada esimest korda autofookuse manuaalseks muutmine. Objektiivilt eraldi nuppe ega lüliteid ei leia, peab hoopis fookusrõngast liigutama, vastavalt siis kas üles või alla. Kui sa näiteks pildistad mingit liikuvat asja ja autofookus kuidagi seda pildile ei saa, siis saad sekundiga objektiivi lülitada manuaalsele teravustamisele (Su käsi tõenäoliselt toetab objektiivi nagunii, seega avarõnga liigutamine käib kiirelt ja see on ülimalt mugav).
Nii suumi- kui avarõnga liigutamine käib väga sujuvalt. Manuaalse teravustamise jaoks on teravustamiskaugus ka objektiivile märgitud.
Lähim teravustamiskaugus on 20 cm ja maksimaalne suurendus 0,3×. See ei ole muidugi makroobjektiiv, aga tänu lähedalt pildistamise võimalusele oli päris tore sellega pisikesi asju pildile püüda.
PILDIKVALITEET
Pildikvaliteet sõltub suuresti objektiivist, kaamera on muidugi ka tähtis, aga optika on olulisem. Olympus 12-40mm f/2.8 PRO objektiiviga jäävad värvid väga ilusad, vahet pole, kas pildistad halli ilma või päiksepaistega. Enamus testiperioodi oli taevas pilves ja ka vähese valgusega jäid värvid kenad.
VASTU VALGUST PILDISTAMINE JA KROMAATILINE ABERRATSIOON
Kromaatiline aberratsioon ehk lillakad ääred kontrastsetel äärealadel hakkavad silma väga minimaalselt. Ehket kui sa enne ei teadnud, misasi kromaatiline aberratsioon üldse on, siis seda objektiivi kasutades sa ilmselt ei saagi teada. Tugeva taustavalgusega jäävad värvid väga ilusad.
Kokkuvõte
+ Läbiv maksimaalne f/2.8 ava
+ Ilmastikukindel disain
+ Minimaalne kromaatiline aberratsioon
+ Filtriosa ei liigu suumimisel ega fokusseerimisel – kasulik kui kasutad ringpolarisatsioonifiltrit
– Hind? Hind on tegelikult kvaliteediga väga tasakaalus, sest kvaliteetset valgusjõulise avaga objektiivi soodsama hinnaga ei saagi
Olympuse M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 PRO objektiiv on väga mitmekülgne ja katab enamus pildistajate soovid. Saab pildistada väga lähedalt, mahutab väikses ruumis pildistades palju kaadrisse ja suumiga saab kaugel asuva tuua lähedale. Valgusjõulisus tagab hea pildikvaliteedi hämaras ja eraldab pildistatavad objektid taustast. Värvid on ilusad nii päikselise kui pilvise ilmaga. Kromaatiline aberratsioon on minimaalne, mida veel tahta? Algul tundus küll, et võiks kaalult kergem olla, aga kuna sel on nii palju eeliseid nende kergemate objektiivide ees, siis on see suurepärane valik kui tahad ühte head objektiivi, millega saab pildistada enamvähem kõike.