Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Digitest | 26. juuni 2019

Rulli end üles

Üles

1 kommentaar

Prestigio Roadrunner 133 autokaamera – ka ülisoodne teeb töö ära

Prestigio Roadrunner 133 autokaamera – ka ülisoodne teeb töö ära
Silver Pik

Soodsast või lihtsast tootest ülevaadet kirjutada on tihti keerulisem, kui väga funktsionaalsest või tooterivi kõige kõigemast mudelist. Raske teinekord leida erinevaid nüansse, mida kirja panna või ei olegi sel midagi nii erilist mis hallist massist toodet eristaks. Sellistes olukordades tuleb panna sulepea imemisrežiimi ning lasta lihtsalt sõnadest suur mull voolama. Tulemuseks sissejuhatus, mis tegelikult milleski ei räägi, midagi ei anna ei ülevaate jaoks ega plusspunkte ülevaate tegijale või vajalikku lugejale. Siiski, praegu ma neid sõnu kirjutan ning sina neid ka loed – paistab, et siiski on seda vaja.

Nali naljaks. Prestigio kõige soodsam autokaamera – gramm alla 30 euro maksev Roadrunner 133 on mul mõnda aega juba autos olnud ning eespool toimuvat salvestanud. Kuna see on kõige soodsam mudel, siis ilmselgelt ka kõige väiksema funktsionaalsusega ning kompromisse tehtud rohkem kui ühel rindel. See omakorda tõstatab küsimuse – kas peale neid kompromisse jääb alles autokaamera või mänguasi lapsele. Kas 30 euro eest (koos maksudega) on võimalik endale üldse saada täisfunktsionaalset uut autokaamerat. Seda me kohe ka välja uurime.

roadrunner-133-003-tagant

 

Pool lõiku tehnilist

Prestigio Roadrunner 133, nagu juba öeldud sai, on kõige soodsam autokaamera Prestigio tootevalikus. Paberil selle peale vaadates jällegi väga suured kompromissid vastu ei vaata – videosalvestus küll kärbitud FullHD pealt HD peale. Egas teleriekraanil (kui just kohalikesse uudistesse su salvestus ei satu) sa neid videoid vaatama ei hakka, mistõttu hullu pole. Teisalt – kaks suurt mugavusaspekti autokaamera juures on tsüklilise salvestuse ning liikumisanduri näol täiesti olemas, tehes selle autokaamera kasutamise võrdlemisi mugavaks.

Sensor 1/5″ tüüpi CMOS sensor
Efektiivseid megapiksleid 0,3 megapikslit
Videosalvestus HD 1280 × 720 30p
VGA 640 × 480 30p
Salvestusvorming Motion-JPEG video, monoheli; AVI konteiner
Objektiiv 100° vaatenurgaga fiksobjektiiv
Fotosalvestus 3-megapiksline foto
JPEG failiformaat
Ekraan 1,5-tolline TFT LCD
Fikseeritud
Sensorid Liikumisandur
Tsükliline salvestus Jah
Toide miniUSB (kaabel-autolaadija komplektis)
Integreeritud liitiumaku kuni 15 minutit
Salvestusmeedium microSD / microSDHC mälukaart

roadrunner-133-004-eest

Kaameral on ka integreeritud liitiumaku, mis võimaldab kuni 15 minutit autonoomset tööd. Ei, see ei ole mõeldud juhtudeks kus auto voolupesa hõivatud, kuid salvestamist ei taheta katkestada. See on ikka pigem juhtudeks kus on juba õnnetus juhtunud ning on vaja dokumenteerida näiteks vigastusi autol vms.

 

Disain, kasutusmugavus

Varasemalt on autokaamerate juures tõsiselt häirima jäänud see, et need võtavad tuuleklaasil nii suure pinna enda alla. Esimese põlvkonna autokaamerad olid ülisuure hoidjaga – nii ikka 10 – 15 sentimeetrised. Sellest on tänaseks päevaks suuremas osas üle saadud ning tootjad kasutavad tootedisainis valdavalt kompaktsemaid iminappkinnitusega hoidjaid. Roadrunner 133 juures on just klaasikinnitus tehtud lausa nii kompaktseks, et koos kaameraga on kogu süsteemi kõrgus tühised ~3 sentimeetrit. See omakorda panustab sellesse, et juhi vaateväli võimalikult puhas oleks.

roadrunner-133-006-eest

roadrunner-133-007-kyljelt

roadrunner-133-005-tagant

Tuuleklaasikinnitus sel kaameral kusjuures ei olegi enam standardne iminappkinnitusega. Kleebi väike kinnitusraam klaasi külge ning libista kaamera hoidjasse. Imelihtne, imekompaktne ning puudub oht klaasi küljest pudenemiseks.

Roadrunner 133 juures on lahendatud ka üks teine väga häiriv aspekt autokaamerate maailmast. Eelnevalt juba mainisin, et süsteemi kogukõrgus on väga väike. See omakorda tähendab, et ka ekraan on pisike. Ei, see ei ole üldse halb – egas autokaamera ekraan ei ole mõeldud ju videote vaatamiseks. Tegelikult peakski see olema ainult esmaseks seadistuseks ning kadreerimiseks – parem olgu sõidu ajal üldse välja lülitatud. Kahjuks Roadrunner küll end välja ei lülita, kuid kompaktne on sellegi poolest ning isegi pimedal ajal juhi vaateväljas väga häirivaks ei muutunud.

Selle kompaktsuse tulemiks on ka see, et Roadrunner 133 on võimalik väga kergelt peita otsapidi näiteks auto tahavaatepeegli taha. Sedasi jääb särav ekraan veel vähem häirima. Sarnaselt varasemalt ülevaatamisel olnud Roadrunner 506 mudeliga on ka 133 komplektis olev toitekaabel piisavalt pikk, et seda suure kaarega mööda A-piilarit üles vedada.

roadrunner-133-009-tagant

roadrunner-133-010-pealt

roadrunner-133-008-alt

roadrunner-133-011-diagonaal

Üldisest kasutusmugavusest rääkides – sellel autokaameral on ka liikumisandur ning tsükliline salvestus. Esimene neist tähendab seda, et pardakaamera hakkab automaatselt salvestama kui tuvastab kaadris liikumist – olgu selleks siis auto liikumine, jalakäija parklas või see kui keegi tagurdab autole otsa. Teisisõnu – ei pea käsitsi salvestama panema ning ka autost eemal olles hoitakse raudruuna ees oleval silma peal. Tsükliline salvestus omakorda tähendab seda, et autokaamera salvestab automaatselt vanad failid üle – kasutaja ei pea vanu surmigavaid kaadreid käsitsi kustutama ning puudub ka vajadus ülisuure mahutavusega mälukaardi järele. Niimoodi võib vabalt 16 GB microSDHC kaardi kaamerasse suruda ning sest maa ja ilm.

 

Videosalvestus

Ilmselgelt pakub huvi – kui head videot salvestab üks 30-eurone HD autokaamera. Videograafilisest seisukohast vaadates – allapoole igasugust arvestust. Autokaamerate konteksti arvestades – piisavalt hästi. Jah, sel ei ole näha suuri detaile ning teele jooksnud põdra silmavärvi ei tuvasta, kuid kõik muu vajalik on täiesti olemas. Otsatagurdanud auto numbrimärk on loetav, saab aru kes kellele tegelikult ette keeras ning see on ju piisav.

Nagu näidisvideost näha – täiesti piisav. Jah, teiste mudelitega võrreldes võib see omajagu kehvem olla ning youtuubis 10 minutit kuulsust taga ajama ei lähe, kuid sündmuse dokumenteerimiseks maa ja ilm.

 

Kokkuvõte

Prestigio tootevalikus on väga suures valikus autokaameraid – on neid mis suunatud elukutselistele autojuhtidele, on neid mis panustavad maksimaalsele pildikvaliteedile et juutuubi häid videoklippe üles panna ning on ka neid, mis on mõeldud lihtsalt tavakasutajale töö ära tegemiseks. Roadrunner 133 ongi selles tooteklassis kõige soodsama mudelina.

+ Kompaktne disain
+ Väike tuuleklaasikinnituse profiil
+ Väga soodne hind
+ Pikk toitekaabel
– Keskpärane videokvaliteet
– HD videosalvestus

roadrunner-133-002-avang

Seda autokaamerat testides oli läbivaks emotsiooniks see üllatav avastamisrõõm, et väga soodne võib ka olla korralik. Ei olnud probleeme vildakate kinnitustega või ebastabiilse tööga. Jah, videosalvestus on selline… 30-eurose kaamera vääriline, kuid kõik muu jättis täiesti okei mulje. Ning sellest antud kontekstis on täiesti piisav

• Prestigio autokaamera RoadRunner 133 Photopointis 29,99 € »