Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Digitest | 19. apr. 2024

Rulli end üles

Üles

1 kommentaar

Razeri teine tulemine: Nostromo klahvistik-hiir-joystick tõsisele arvutimängurile :: Digitest

Razeri teine tulemine: Nostromo klahvistik-hiir-joystick tõsisele arvutimängurile
Silver Pik

Belkini insenerid meisterdasid omal ajal valmis mänguritele suunatud klaviatuuri nimega SpeedPad n50. Möödus mõni aeg, jäi see ajale jalgu. Siis, aastal 2007, löödi Razer’i mänguritega kampa ning sündis suurepärane klaviatuur nimega SpeedPad n52te “Nostromo”

Tegu oli Belkini seadmega, mida juhtis Razeri toodetelt tuttav tarkvara. See oli lausa võrratu. Kuidas aga muuta head asja veel paremaks? Möödunud aastal tuli Razer välja enda versiooniga samast klaviatuurist, nimega Razer Nostromo. Tegu on välimuselt identse seadmega (sest head asja ei andnud enam paremaks teha), mida juhtis täiesti uus Razeri tarkvara.



Omadused:

  • Ergonoomiline disain
  • 16 täielikult programmeeritavat klahvi
  • Programmeeritav 8 suunaline pöidlaklahvistik ning kerimisnupp
  • Kiire vahetus 8 profiili vahel
  • Piiramatu makrode pikkus
  • Salvestab kuni 20 profiili
  • Randmetoe asendi muutmise võimalus
  • Razeri tarkvara


Disain

Esimene asi, mis silma jäi, oli suur randmetugi. Hmm, siit tuleb mugav mängumaraton, käis peast läbi. Randmetuge on võimalik sättida kahte asendisse. Kahjuks ühes asendis tundsin, et see on pigem mõeldud väga väikestele kätele, teine asend tekitas aga pingeid, kuna minu sõrmed nii suured ka pole. Samas natuke aega tagumises asendis harjutamist ning probleemid ka kadusid.

Klahvid on jaotatud gruppidesse, randmetoe ees on klavid 01-14, jättes viimasele reale ainult 4 klahvi, kuna selle kõrval on ka kohe kerimisnupp.  Klahvide peale on joonistatud ka nooled, mis on vastavuses, vaikimisi, klaviatuuril oleva WASD klahvidega.


Kerimisnupust vasakule jäävad veel nooleklahvid, üks pisem lüliti ning tühikuklahv. Viimase tabamine on kahjuks natuke vaevaline – klahv oleks võinud olla natuke kõrgemal.
Tühikuklahvi kõrval on indikaatortuled, mis näitavad hetkel kasutuses olevat profiili. Just need samad 8 profiili, mida saad käigupealt valida, sõltuvalt mängust või programmist, mida kasutad.


Nagu Razeril kombeks, on klahvid meeldiva sinise taustvalgustusega. Valgustuse tugevuse kontrolliks on põhja alla peidetud lüliti, millel on võimalik ka taustvalgustus hoopis välja lülitada. Ning iga profiili jaoks saad valida enda jaoks sobiva taustvalgustuse tugevuse.



Tarkvara


See on koht, kus Razer on teinud suure arendustöö. Erinevalt eelnevatest mudelitest, on Nostromol nagu ka ülejäänud Razeri toodetel, korralik tugitarkvara. Mis selles siis nii erilist on, sa mõtled? Nüansse on mitmeid.

Esiteks tõsiasi, et iga klahvi funktsiooni saab kasutaja eraldi defineeerida. Mitte ainult ühekordset klahvivajutust vaid luua erinevaid makrosid ( ingl. k. macro). Ning nende pikkus pole piiratud. Mida see täpsemalt annab, räägime järgmises peatükis.


Mängid erinevaid mänge, kasutad erinevaid programme? Pole hullu, Nostromo’ga saad luua erinevaid profiile, lausa kokku 20. Iga mängu või programmi jaoks oma profiili.


Esimene päev mängides


Iga uue seadme puhul on võrdlemisi pikk õppeaeg. Näitteks Razer Naga hiire puhul läks mul pea poolteist kuud, kuni ma sain lõpuks loobuda abikleebistest ning kasutasin kõiki pöidlanuppe. Razer Anasi testimise ajal ei suutnudki ära harjuda klahvidega ning enda mängustiili kohandada. Nostromo, oh üllatust, sellega harjus kiiresti.

Esimene õhtu World of Warcrafti mängides otsustasin teha Nostromo abil. Eelnevalt pool tunnikest harjutades tekkis palju segadust. Kogu reidi jooksul, kui vähegi mahti sain, sättisin klahve ning proovisin sissekujunenud harjumusi muuta. Järgmisel päeval lähenesin natuke targemalt. Mis teeb selle Nostromo eriliseks, küsisin ma endalt. Tarkvara, makrod, profiilid. Lõin seadistuse puhtaks ning hakkasin makrosid looma. Kuna Nostromo tarkvara lubab makrodesse registreerida nii hiire kui klaviatuuri klahvivajutused, siis lõin mängus paar otseteed klahvidele, mida ei kasuta muul ajal eriti. Ning Tänu Nostromo makrodele sain ühe klahvivajutuse alla kokku panna pika käsujada, mida muul ajal ma vajutasin end segaseks mängimise ajal. Teisel õhtul mängides olin ma suutnud kohandada selle lisaseadme enda mängustiili, luues erinevate ülesannete jaoks uusi otseteid, säästes enda aega ning andes palju mänguruumi juurde.

Tänu erinevatele profiilidele sain luua iga tegelaskuju jaoks eraldi makrod ning otseteed. Aga sellega rõõm ei piirdunud. Sa saad makrosid ja profiile kasutada ka väljaspool mänge. Olin kuulnud, et osad kasutajad kasutavad seda näiteks Photoshopis. Mismõttes? Tiba ajude ragistamist ning seadistamist, leidsin et näed, ma saan ühe klahvivajutuse alla panna ka käskude jada. Selle asemel, et teha Photoshopis keeruline action valmis, lõin selle kiirelt hoopis Razeri tarkvaraga.



Kokkuvõte


Tänu heale ning ergonoomilisele disainile ning paindlikule seadistusele, on Nostromo hea abimees sõltumata sellest, mis mängu sa parasjagu mängid. Olgu siis tegu MMO või FPS žanri kuuluva mänguga, Razeri klaviatuur teeb selle tükkmaad mugavamaks. Arvestades ka tõsiasja, et iga kord kui mängimise lõpetad, ei pea sa seadmele tavakasutuseks mõeldud profiili laadima (erinevalt klaviatuurist ning hiirest).

Tänu meeldivale disainile on sellega mängimise asend ka tükkmaad mugavam – üks käsi hiirel, teine Nostromol ning klaviatuuri kasutan ainult siis, kui trükkida on vaja. Kuna seadme disainis on lähtutud ka veidramatest vajadustest, siis pane see kasvõi endal põlvele, leia hiirele mugav alus ja mängi hoopis auto tagaistmel, pargipingil või rannas – mängurõõm jääb alati samaks.