Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Digitest | 16. dets. 2017

Rulli end üles

Üles

3 kommentaari

Prestigio Roadrunner 506 & 507 – mõistlikus vormis soodsad autokaamerad

Prestigio Roadrunner 506 & 507 – mõistlikus vormis soodsad autokaamerad
Silver Pik

Autokaamerad on sellised tehnikavidinad, mis on mind seni täitsa külmaks jätnud. Ma tõesti ei oska sõrme just sellele kõige suuremale tegurile peale panna, kuid kahtlustan paari neist. Esiteks – autokaamerad on tihti piisavalt suured, säravate ekraanidega ning risti-põiki jalus, piirates sellega vaatevälja. Teiseks – pikal sõidul on ikkagi Waze või naviseade juba tuuleklaasil juhendamas ning tulemuseks voolupesade või USB pesade puudus. Või on selleks teguriks miski muu, miks ma seni ei ole autosse püsivalt ühtegi videoregistraatorit jätnud. Igatahes, Prestigiolt ühe näidiseksemplari saabudes otsustasin autokaameratele võimaluse anda ning testida natuke pikemalt kui pool tundi seda oma autos.

 

Autokaamera – kas ka mul seda vaja on?

2016. aastal on autokaamerad ka Maarjamaal vist piisavalt levinud nähtused – olgu selle populariseerijaks siis “Võimalik ainult Venemaal” telesaade või FailArmy naljavideod – päris ühest vastust on vist raske leida. Samas, kuna meil ei ole nii kohutav liiklusolukord, võib tekkida küsimus – kas mul seda ikka vaja on. Tegelikult ongi nii, et Maarjamaal ei ole autokaameraga soodustusi – liikluskindlustus selle arvelt veel soodsamaks ei lähe ning lokkavaid kindlustuspettusi jalakäiate poolt ei eksisteeri (mis põhjusel autokaameraid idanaabri juures enamuses kasutatakse). Samas teeb autokaamera olemas olu ikkagi õnnetuse järgselt nii kindlustuse, Politsei kui ka sulle ette keeranud autojuhiga suhtlemise lihtsamaks. Seda just seetõttu, et kõik on selgelt näha ning valestimõistmine on välistatud. Teiseks võimaldab autokaamera saavutada 15 minutit kuulsust YouTube’s tänu peavoolumeedia klikisõltuvusele. Seetõttu võikski järeldada, et kui oled ikkagi tihe liikleja, siis võiks üks autos olla ning pilku teel hoida.

roadrunner-506-002-eest

 

Natuke tehnilist

Prestigio Roadrunner 506 on autokaamera nagu üks autokaamera ikka – FullHD videosalvestusega autokaamera, mil integreeritud mikrofon, liikumisandur, automaatne õnnetuse tuvastus, tsükliline salvestus, 2-tolline ekraan. Andmed salvestatakse mälukaardile, aku peab vastu 20 minutit. Ehk paberil selline keskmine autokaamera. Samas, vaadates selle kaamera soodsat 69-eurost hinnasilti – täiesti arvestatav tulem.

Sensor 1/4,5″ tüüpi CMOS sensor
Efektiivseid megapiksleid 2 megapikslit
Videosalvestus FullHD 1920 × 1080 25p
HDV 1440 × 1080 30p
HD 1280 × 720 30p
VGA 640 × 480 30p
Salvestusvorming Motion-JPEG video, monoheli; AVI konteiner
Objektiiv 120° vaatenurgaga fiksobjektiiv
Fotosalvestus 12-megapiksline foto
JPEG failiformaat
Ekraan 2-tolline TFT LCD
Kallutatav
Sensorid Liikumisandur, G-sensor
Tsükliline salvestus Jah
Toide microUSB (kaabel & autolaadija komplektis)
Integreeritud liitiumaku kuni 20 minutit
Salvestusmeedium microSD / microSDHC mälukaart

Nagu näha – paberil ei ole sest kaamerast midagi erilist. Kuid mis on siis see, mis sundis mind pead pöörama ning ühele neist võimalust andma? Vastus on tegelikult lihtne ning peitub järgmises peatükis.

 

 

Disain & kasutusmugavus

Nagu ma ülevaate alguses ütlesin – olen igasuguseid autokaameraid vältinud tihti kasutusmugavuse pärast. Kaamera võib väike olla, kuid kui selle 2-tolline ekraan särab ka öise sõidu ajal vaateväljas – vot see ei ole enam kõige mugavam variant. Samamoodi jääb ju häirima see, kui kaamera nii suur ja lai, vaateväljal jalus, toitekaabel jalus (sest laadija ning kaabel on ühes tükis ning saba lühike) ja kõige lõpuks tuuleklaasilt kindalaekasse peitmine raskendatud (seda siis kinnituse pärast klaasile ning toitekaabel tihti peidus). Prestigio Roadrunner 506 on siinkohal suur erand.

roadrunner-506-004

roadrunner-506-005

roadrunner-506-003

Esimene väga suur asi selle kaamera juures – selle disaini kohta võib öelda voolujooneline. Selle asemel, et mõõtmetes kõrgusesse või laiusesse suruda, piirdutakse hoopis sügavuse kasvatamisega. Tulem – kaamera ei torka silma ning ei jää ette. Teine asi – suurt häirivat ekraani ei ole. Või noh, ekraan on olemas, kuid see on kokkuklapitava disainiga. Kaamera vaatenurk paigas ning klõpsti ekraan kokku – enam ei ole seda kaamerat näha. Isegi, kui ekraani lahti jätad, lülitatakse see automaatselt vähese aja möödudes välja, kuna seda vaadet näed otse läbi tuuleklaasi kordi paremini. Tegelikult peakski autokaamera olema niivõrd kompaktne, et seda annaks näiteks peegli taha mugavalt ära peita ning sinna filmima jätta. Prestigio Roadrunner 506 päris peegli taha ei mahtunud oma sügavuse tõttu, kuid siiski peaaegu.

roadrunner-506-008

Kolmas asi, mis häirib tegelikult iga seadme puhul mis autos kasutusel – selleks on tihti jalgu jäävad kaablid ning ebamugavad ühendused. Roadrunner 506 puhul on tabatud ühe piitsaviibutusega lausa kahte kärbest. Esiteks kinnitub see autokaamera tuuleklaasi külge mugava magneetilise dokiga. Nii dokil kui kaameral on kinnituse pindadel kontaktid, mistõttu on võimalikuks osutunud toitekaabli kinnitamine otse tuuleklaasikinnitusele mitte autokaamerale. See omakorda tähendab seda, et kaamerat autost kaasa võttes ei ole vaja ühendada lahti ühtegi kaablit, ei ole vaja hiljem paika sättida vaatenurka – kõik on imekiire ja mugav. Samamoodi jättis positiivse mulje komplektis olev microUSB kaabel. See on nimelt piisavalt pikk, et kaabel kasvõi keskkonsoolis olevast voolupesast, jalge alt ning mööda A-piilarit üles tulles kenasti autokaamerani vedada – sedasi ei jää kaabel keset vaatevälja. Imelik, miks igal seadmel sellist saba kaasas ei ole.

roadrunner-506-006

roadrunner-506-009

Lisaks mugavale füüsilisele disainile ei ole selle kaamera tarkvara programmeerides insenerid liigselt hoogu sattunud – kõik omal kohal, lihtne ja loogiline. Mitte, et autokaamera menüüd väga tihedalt ette tuleks võtta või kaamerat seadistada. Siin ongi selle seadme suur mugavus – korra üles pandud, hoolitseb liikumisandur ise selle eest, et kaamera filmima hakkaks. Sedasi võibki pisike autokaamera tahavaatepeegli taha peitu jääda.

 

Videokvaliteet

Ühe autokaamera videokvaliteet on kahe väga erineva otsaga asi. Ühest küljest – esmatähtis on see, et kaamera ees toimuv saaks videolindile (korrektsuse mõttes – mälukaardile) ning detailsus oleks piisav sündmusest aru saamiseks. Teisest küljest – 15 minutit kuulsust telffis tänu lugejavideole või juutuubi videokanali loomine – need nõuavad ikka sama head videokvaliteeti nagu Sony α7 Mark II või analoogne kaamera salvestaks. Prestigio Roadrunner 506 on kusagil nende kahe vahel – video detailsus on olemas, kuid jääb selgelt alla keskpärasele hübriidjaamerale või peegelkaamerale.

Sellest näidisvideost on näha, et tegelikult on kvaliteet täiesti piisav. FullHD videosalvestus 30 kaadri juures tagab täitsa okei detailsuse ning tagantjärgi saab aru kah mis värvi või marki see auto ikka oli ning mis asjaoludel antud situatsioon tekkis. Ehk et – täidab oma ülesande täitsa eeskujulikult.

Nuriseda võiks ju, et puudub öörežiim mis töötaks IR spektriosas mustvalget videot salvestades. Teisalt – selleks ongi ju autol esituled leiutatud. No hea küll, kui auto esituled valgustavad ainult paar meetrit auto ette, siis autokaamerast väga kasu ei ole. Teisalt, sellisel juhul ei ole mõtetki autokaamerasse raha investeerida, vaid korralikud pirnid esituledesse panna – annab nii sinu kui kaasliiklejate ohutusele palju juurde. Igatahes – esitulede valgusvihus on piisavalt hästi aru saada sellest, kas põder hüppas teele enda initsiatiivil või oli selle taga ikkagi karjavaimsus.

 

Kokkuvõte

Mida tegelikult öelda ühe autokaamera ülevaate kokkuvõtteks? Videokvaliteet on täiesti OK ehk videoregistraatorite kontekstis kuldne keskmik, täites oma ülesande korrektselt ära. Suureks boonuseks saab selle juures just soodne – ainult 69 eurone hinnasilt ning fakt et selle hinna eest saab väga hea kasutusmugavuse. Ning kasutusmugavuse all ma mõtlen seda, et tülikas kaamera ei sära oma ekraaniga  keset vaatevälja öösel ja päeval.  Kui ma kunagi peaks üldse autokaamerat endale soetama hakkama, siis Roadrunner 506 oleks võimalike valikute nimekirjas eesotsas.

roadrunner-506-010

+ FullHD 25p/30p videosalvestus
+ Mugav magneetiline dokk
+ Klapitav ekraan, ei jää juhti segama
+ Kompaktne disain
+ Piisavalt pikk microUSB kaabel komplektis
– Keskpärane video öösel kasutades

 

Ülevaade numbrites

Videokvaliteet
7
Sensorid-andurid
7
Kasutusmugavus
9
Disain
8.5
Lisafunktsioonid
5
7.3

Mugav autokaamera

Prestigio Roadrunner 506 & Roadrunner 507 autokaamerate poole vaadates on tegelikult kaks aspekti, mis selle ostukorvi lisamise lõpuks väga lihtsaks teevad – esiteks ülimugav kasutamine tänu magneetilisele kinnitusele ja kompaktsele disainile ning teiseks korralikul tasemel olev videosalvestus. Ehk teisisõnu – see on ustav pealtnägija mis eales ei pilguta ning ei hakka ka sul nina alla ega vaatevälja trügima.
  • Aki

    kahjuks ei lähe tööle: lindistab paarkümmend sekundit ja sureb. Nüüd oodame kaks kuni neli nädalad mis hooldus ütleb.

  • Valdur Vesman

    Mõnus kasutada. tänu magnetkinnitusele. Kahjuks kinnitust eraldi ei saa, muidu oleks kaamera vist igapäevases kasutuses. Praegu on eraautol, aga sooviks kasutada ka tööautol. Nagunii korraga ju ei sõida. Tõstad kaamera magneti otsast ära, pole mingeid iminappasid ja juhtmeid

  • Alex

    Kogemustest.

    Hea:
    1. magnetkinnitus
    2. mõõtmed

    Halb:
    1. salvestab avi formaati – ca 5min = 1GB
    2. sisse ehitatud aku on erakordselt hale
    3. kui aku tühjaks saab siis kõik menüü seadistused resetitakse, kui õhtul küljest ära võtatd siis hommikuks on aku tühi ja menüüs sätitud nt. motion detection väljas. See tähendab seda, et ilma menüüs pusimata, kui auto päeval parklas on siis on kaart staatilist pilti täis.
    4. viimast sõitu reeglina ei salvesta kui õhtul koju jõudes kaamera kohe autost välja astudes magnetist ära võtad.
    5. GPS tundub olevat erakordselt kehvake või on softi viga, track on tihti puudu.
    6. kellaaeg on pidevalt nihkes, ilmselt akust tuleneva resettimise tulemusena.
    7. miski nädal aega oli jumalast kinni jooksnud, staatiline avalehekülg ees. Reseti nupp ei aidanud, siis läks ühe päeval ise tööle.

    Kokkuvõttes:
    See kaamera on üks ilge käkk, maha visatud raha!