Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Digitest | 22. nov. 2019

Rulli end üles

Üles

1 kommentaar

Speedlinki arvutimänguroolid Carbon GT, Silver Lightning ja Force Vibration

Seekord sain testimiseks kolm erinevat rooli. Testimiseks kasutasin Dirt 2 ralli mängu demo Playstation 3-l ja Need For Speed Shift demo arvutil. Mängisin rallit nii puldi, klaviatuuri kui ka kolme erineva rooliga. Selle testiga uurin, milles seisneb roolide võlu aga ka seda, miks vahest ei tasu eraldi rooli ostmine ära.

Kõigepealt mängudest. Seni kuni on olnud elektroonilised mängud, kas arvutil konsoolil või telefonis on ka alati eksisteerinud rallimängude žanr. Juba videomängude algusaastail, kui tehti Pong, oli üks esimesi lisamänge ralli/võidusõit. Seega võib öelda, et rallimängud olid, on ja jäävad alati.
Mida aga alati ei olnud on ideaalsed juhtimisvahendid nendele mängudele. Mõnel juhul oli juhtimismehhanism ehitatud lausa konsooli külge – mõistagi oli see ebamugav.

Nüüdisajal on palju erinevaid võimalusi oma mängude kontrollimiseks. Toodetakse kõikvõimalikke lisasid. Kitarre, trumme ja mikrofone muusikamängudele, puutetundlikke matte tantsumängudele ja Wii-Fit näol jalgadele ja ka kogu kehale. Kõige selle kirju nimekirja hulgas tundub rool rallimängude jaoks nagu täiesti tavaline ja lausa loomulik juhtimisvahed.

Miks tehti roolid rallimängudele, miks ei piisaks auto juhtimiseks keeratavast ümmargusest nupust? Vastus on lihtne – mängud arenesid keerulisemaks, enam ei olnud võimalik valida kahe või nelja erineva suuna vahel (üles, alla, vasakule, paremale).

Klaviatuuri kasutades saab kas nuppu vajutada või mitte – puudub sujuvus ja seega kas on gaas põhjas või ei ole üldse. Pedaalidega saab valida, kui kiiresti kiirendada tahaks. See annab jällegi suuresti juurde realismi ja kontrolli auto üle.

Konsoolide pultidel on päästikud (trigger ingl. k), mis võimaldavad samuti sujuvat vajutust kuid ka see ei ole vastaseks pedaalidele. Mängud jõudsid kolmandasse dimensiooni ja vaja oli juhtimisvahendid, mis mängudega sammu peaks. Lahendus ise on ju täiesti loogiline ja lihtne. Vaadati kuidas päriselt autot juhitakse – rooliga muidugi. Rool võimaldaks autot juhtida nii nagu seda päriselt tehakse. See lisaks mängule rohkem interaktiivsust ja realismi. Miks peaks keegi üldse kuidagi teistmoodi tahtma autot kontrollida kui rooliga.

Speedlinki roolid

Mina kasutasin kolme rooli: Speedlink 2in1 Silver Lightning Wheel, Speedlink 2in1 Force Vibration Racing Wheel ja Speedlink Carbon GT racing wheel. Silver Lightning Wheel ja Force Vibration Racing Wheel kasutasin arvutil, Carbon GT racing rooli ühendasin Playstation 3-ga. Testisin roole Dirt 2 ja NFS: Shift mängude demodega.

Speedlink Carbon GT

Alustan Speedlink Carbon GT racing roolist. Rool on peaaegu äravahetamiseni sarnane ralliautodes leitavate roolidega. Rooliratas on punasest nahast, mis lisab veelgi autentset ralli tunnet. Kogu vaba pind on kaetud Playstationile omaste nuppudega ja kõik on algusest peale väga lihtne. Rool on piisavalt raske ja tänu iminappidele püsib kindlalt pinnal. Rooliga on kaasas ka laua külge kinnitamiseks vajalik plastikust osa aga minul seda vaja ei olnud.

Ühendasin rooli USB porti ja sain kohe kasutama hakata ka näiteks PS3 menüü navigeerimiseks. Kõik nupud ja kangid roolil on väga hästi ja loogiliselt paigutatud, kõigele vajalikule pääseb kergelt ligi ja miski ei ole peidetud.

Mängus oli rool väga hea. Liigutused rooliga vastasid üks ühele mänguga st. kui mina rooli keerasin keerasid ka auto rattad. Viivitust ei olnud märgata. Pedaale eriti konsooli taga mängides ei kasutanud kuna neid oli ebamugav minu laua alla sobitada seega kasutasin mugavat alternatiivi milleks olid rooli küljes asuvad väga mugavad kangid, mis oleks ideeaalsed ka näiteks käiguvahetamiseks.

Vahe puldi ja rooliga auto juhtimisel oli kohe märgatav. Rooliga mängimine andis sõitmisele palju juurde. Enam ei proovinud ma võimalikult kiiret aega saada vaid nautisin ka puhast sõitu. Rooliga saab palju täpsemini autole öelda, mida ma teha tahan ja seega on võimalik teha täpsemaid manöövreid.

Speedlink 2in1 Force Vibration Racing Wheel

Speedlink 2in1 Force Vibration Racing Wheel oli väga sarnane Carbon GT rooliga. Näiteks oli neil mõlemal nahkkate ja sarnane nuppude asetus. Ka sellel roolil olid kaasas pedaalid ja vibratsioon, et lisada rohkem realismi. Minu testitud mäng seda funktsiooni ei toetanud.

Rooli proovisin arvutil Need For Speed: Shift demoga. Rool oli samuti väga mugav ja läbimõeldud konstruktsiooniga kuid üldine mulje oli sootuks erinev. Kahtlustan, et siin võib mängu süüdistada. Kui nr 3 rool pööras auto rattaid samal hetkel kui mina rooli keerasin siis rool nr 2 oli väga tuntav viivitus enne kui mäng reageeris. Lisaks sellele oli rooli vaja keerata väga palju enne kui ta autole üldse mingit mõju hakkas avaldama. Viivitus ja halb juhitavus rikkusid suuresti sõidumõnu ja tegid autojuhtimise raskemaks.

2in1 Force Vibration Racing WheelPedaalid on täpselt samasugused nagu nr 3 roolil ja omavad samu vigasid. Mis mulle ei meeldi pedaalide juures on nende disain. Nad on liiga väikesed ja liiga plastmassist. Jalad peavad koos olema, et mõlamal pedaalil jalga hoida ja pedaalide ala on liiga väike. Minu üllatuseks töötasid aga pedaalid väga hästi. Kokkuvõttes annavad pedaalid juurde sõidumugavust ja täpsust, kuid neil puudub korralik disain ja kasutamismugavus. Ma saan aru, et praegu mahuvad nii rool kui pedaalid mõnusasti enam-vähem väiksesse karpi kuid mina usun, et tootjad võiksid pedaalide disaini uuesti läbi mõtelda ja mõned korrektuurid sisse viia.

Speedlink Silver Lightning Wheel

Speedlink Silver Lightning Wheel kuulus madalamasse hinnaklassi ja seda oli hästi tunda. Alustades rooli tegemiseks kasutatud materialidest kuni mänguni välja oli alati selge, miks see rool vähem maksis.

Ma ei ütle, et Silver Lightning täitsa kasutu on, ta teeb oma töö ära – mängud saab edukalt mängitud kuid midagi jääb nagu alati puudu. Näiteks on sellel roolil kõik plastmassist ja rooliratas ei ole kaetud nahaga. Ka nupud on sellel roolil kõige ebamugavamad. Võib kõlada, justkui ei meeldiks see viimane rool mulle eriti palju. See on selle pärast, et ta ei meeldigi. Rool on väike ja ebamugav ja ei ole väärt juhtimisvahed inimesele, kes tahaks oma mängimis kogemusele realismi lisada.

Plussid ja miinused

Speedling Carbon GT

  • + Ilus disain
  • + Hea kvaliteet
  • + Mugav ja lihtne kasutada
  • + Nupud
  • – Pedaalid

Speedlink 2in1 Force Vibration Racing Wheel

  • + Materjal
  • + Disain
  • + Nupud
  • – Mängitavus (NFS: Shift)

Speedlink Silver Lightning Wheel

  • + Väike
  • – Materjalid
  • – Nupud

Kokkuvõtte

Testidud roolidest meelids mulle Speedlink Carbon GT rool teistest rohkem.  Mänguritele, kellele meeldivad ralli- ja võidusõidumängud, on sellist rooli lihtne soovitada, kõigile teistele aga raskem. Mina selliseid mänge väga palju ei mängi ja minule rool ennast ära ei õigustaks, kuna seisaks enamuse ajast karbis.

Siit järeldub üks suurem miinus roolide omamise kohta. Elu on kiire, mängimiseks jääb aina vähem aega töö, kool, trenn – kõik nõuab oma aja. Õhtul, kui jääb mõni tund mängimiseks, ei viitsi hakata rooli karbist välja kiskuma ja üles seadama. Lihtsam on laualt pult krabada ja kiire mäng teha. Usun, et suurt rolli mängib ka mugavus. Mängurid, kes tõesti tahavad saada maksimumkontrolli oma auto üle, lihtsalt peavad rooli kasutama.

Lõpetuseks peakski mängur ise otsustama, kas talle meeldib sõita ja kui täpselt ta kurvi võtta tahaks. Kui tahab täpselt kurvi võtta, siis peaks talle soovitama Speedlink Carbon GT rooli.